ik houd van Zwarte Piet


18.11.2010

Ik houd van Zwarte Piet,vooral van Computerpiet. Hij heeft een compleet nieuwe en, vind ik, mooie blog gecreëerd en mij daarmee totaal overrompeld.
Het feest van Sinterklaas is bij ons altijd een groots feest geweest.Nu was ik getrouwd met de enige echte.Hij was Sinterklaas op scholen in Amsterdam en Utrecht al lang voordat ik hem kende. Hij werd ook Sinterklaas in M'broek toen onze kinderen daar school gingen.
'sMorgens vroeg stonden de meiden erbij wanneer hun vader zich omtoverde tot de Sinterklaas die hij die hele dag zou zijn.
"Sara, heb jij een haarklipje voor mijn baard? Dank je, schat".
"Draagt Sinterklaas een polshorloge?"
"Nee, natuurlijk niet, dank je lieverd, wat stom van mij".
En wanneer Sinterklaas zijn mantel omlegde zeiden zij vol ontzag "Sinterklaas".

De pieten hadden zich op zolder omgekleed, turnpiet, grappiet, clownpiet en op weg gingen ze, naar school. De ene keer op een bootje door de singel, dat meer lek was dan men wist, de andere keer op een paard dat het niet leuk vond, na een autorit met een andere paard, dat ze nu alleen verder moest. Het kostte sint bijna zijn stuitje.
Na het werk kwamen Sint en Piet terug naar huis om nog eens uitgebreid thuis het feest te vieren. Met alle buurtkindertjes waarvan de moeder een klein pakje in de zak van Piet had gestopt.En iedere keer wanneer hun vader met zijn aktetas thuiskwam, een kwartiertje nadat Sint vertrokken was, riepen ze: "Pap, was nou eerder thuis gekomen, je hebt Sinterklaas gemist".
Wij keken elkaar aan. Ze waren toch bij die hele verkleedpartij geweest? Magie overwon de rede met het omleggen van Sint's tabberd.

Deze Sint had niet het eeuwige leven. Ik mis hem, zeker in deze tijd van onze kleinkinderen.
Maar de Computerpiet die mij vandaag verraste met een hele nieuwe blog, met een gedicht en foto, wil ik bij deze van harte bedanken. Dankjewel computerpiet Valentijn.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten