eerste kroonjaar



01.06.2011

Ons 'juni-roosje' ook wel mijn 'engel'genoemd heeft vandaag haar eerste kroonjaar bereikt. Tien jaren lang heb ik haar nu kunnen volgen in haar ontwikkeling. Van te voren niet geweten dat het volgen van een kleinkind zo adembenemend zou kunnen zijn.
Inmiddels zijn er nog drie bij gekomen en ook van hen kan ik met volle teugen genieten, maar Lieve heeft mij tot oma gemaakt, zij was de eerste.
Dat ze er op bovenstaande foto zo mooi uitziet heeft te maken met haar pappa, die promoveerde.
Van wijken weten, heet zijn boek, In het ondiepe springen: over oude buurten in de netwerksamenleving. De Utrechtse wijk Ondiep staat hierin model.
Zijn dag was een feestje. Op de eerste rij zaten alle kinderen, eigen volk en kinderen van vrienden.Tijdens het officiële gedeelte hebben zij zich keurig gedragen, maar kinderen zijn kinderen en het promotieteam dat ernstig zat te zitten tegenover ons, kon soms een grijns niet onderdrukken, wanneer één van de schatjes ongedurig werd van al dat stilzitten. En dat, verheugde mijn plezier in het geheel.
Geweldig om een schoonzoon in een heel andere rol te zien; een goede spreker die de diverse hoogleraren met humor en kennis van repliek diende.
Zoals dat hoort, met kinderen in het gezelschap, zijn we op de terugtocht langs de Mc.Donalds gegaan, dat hadden ze wel verdiend.
Dat was de promotiedag, nu een verjaardag. Ik ga mij verheugen in de komende reactie
op de kadootjes die ik meebreng. Ook dat is een feestje, met een gepromoveerde kok in de keuken, voorwaar, geen Mc.Donalds.

btemplates

2 reacties:

svara zei

Gefeliciteerd Athy.
Fijn dat je er zo van kunt genieten.
Ik hoop het ook nog mee te maken ooit
Zulke engeltjes op mijn pad.
Ik hoor het van vriendinnen dat het zo'n speciaal gevoel is.
En het is inderdaad leuk om je kinderen in een andere rol te zien en vooral in zo'n situatie te horen wat anderen van hen zeggen. ;-)

Athy zei

@ svara: een facet van mijn leven, dat extra glans geeft, inderdaad. Groet!!

Een reactie posten