zomer

23 mei 2010

Eindelijk is daar dan de eerste vrije dag met aangenaam zomerweer. Fietsen worden uit de schuur gehaald.......
'De paden op, de lanen in....'

Onze fietstocht start bij het Kortjaksepad.
Vandaar begint de schoonheid.
De geur van pas gemaaid gras, verderop van hooi, een nog diepere zomergeur.
De kivieten lokken met veel geschreeuw een roofvogel weg.
Het is stil, geen lawaai van auto's, motoren. Alleen zo nu en dan een groet van een passerende fietser.
Jong volk in de sloten waarvan het water zo mooi hoog staat en omrand is met fluitekruid en koolzaad. Hier en daar een gele lis.
Hollandse Kade, lang ben ik er niet geweest. Met stip het mooiste plekje in mijn buurt.
De wereld is in orde. Alles groeit en bloeit, alles is gezond, vol beloften.
Dit is zo'n dag, waarop ik weer kan opladen, goede moed kan genereren uit wat mijn oog ziet, mijn huid voelt, waardoor mijn hart weer hoopt.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten