zomeravond



14.08.2012

Praten,lachen en drinken,wijn of grote glazen bier. Het is zomer en valavond, tijd voor ontspanning en vertier.
Bestek,servetten en grote borden vol, vinden hun weg langs goed gevulde terrassen,van elkaar gescheiden door een heg.
Menig zomeravond tussen de mensen, omspoelt door geluiden en soms lach ik mee.
De late zon beschijnt oude muren, einde van de dag.
Melancholie komt dichter bij.Jonge mensen zoals ik ook eens was, de wereld aan mijn voeten mijn boekenwijsheid in een college-tas.
Een jonge generatie neemt over,dit is hun tijd,vrijmoedig en zelfverzekerd lijken zij wel.Mijn kleinkinderen wachten al op hun beurt,het gaat tegenwoordig zo razend snel.Ik kan ze bijna zien zitten, ze praten hartstochtelijk mee.
Mijn verleden, mijn hier en nu, Charles Aznavour zingt in mijn hoofd, ik neurie de woorden:
Non, je n'ai rien oublié...



btemplates

2 reacties:

Margaret Paige zei

en in het Frans te blijven : "non je ne regrette rien"

Zo herkenbaar; en leuk beschreven Athy

Athy zei

Om even door te gaan, non, je ne regrette rien. Geeft toch een goed gevoel dat van harte te kunnen zeggen.Margaret, dank voor je reactie.Groet!!

Een reactie posten