de buurtuin







Gisteren is een weelderige groene tuin volledig leeg gehaald en voorzien van een stenen vloer van voor naar achteren. Natuurlijk is het ieders goed recht zijn/haar tuin in te richten naar eigen plezier. Dat is de lol van het hebben van een tuin.



En toch.... met de A2 in onze achtertuin, alle lawaai die ondanks de gigantische geluidsmuur over onze wijk wordt gespoeld...denk ik dat we werkelijk iedere boom en iedere grasspriet hard nodig hebben. Want met het lawaai komt natuurlijk ook alle viezigheid van uitstoot mee onze tuinen in en als neerslag op speelplaatsjes. Het is hier nooit stil.Ik weet werkelijk niet wie er beter wordt van zo'n geluidsmuur, maar ik weet wel hoe laat in de nacht, of vroeg in de ochtend, de eerste vrachtwagen voorbij rijdt. De tuinen kunnen een gezonde plek zijn waarin veel leeft. Een tijdje geleden ontdekte ik dat er een egel in mijn tuintje woont. Kennelijk genoeg plek om te schuilen.(Standaardmaat 55m2). Zodra de zon weer schijnt komen bijen,zweefvliegen en hommels naar de bloemen. Soms zelfs een vlinder! Lieveheersbeestjes heb ik nog amper gezien. Wel een vloed van jonge kikkertjes, libelles.
Laten we hopen dat het niet een "trend" wordt, stenen tuinen.

btemplates

2 reacties:

Jan zei

vanaf nu houden we je weblog met regelmaat in de gaten!

Anoniem zei

Een stenen tuin, moet er niet aan denken brrrrr. Geef mij mijn eigen kleine tuintje maar met veel bloemen en allerlei beestjes.

groetjessss

Een reactie posten