schilderen




Ik kan absoluut niet tekenen, perspectief is een vreemd begrip voor mij. Maar ik vind het heerlijk om te schilderen, om vlakken en kleuren tegen elkaar af te zetten en zo tot een compositie te komen. Lieve schildert met acrylverf, ik met olieverf, omdat ik dan langer door kan gaan. Lange tijd is mijn richtsnoer land, lucht, licht en water geweest. Dat laat ik nu een beetje los, ook ga ik nu andere kleuren gebruiken, zodat er een nieuwe fase kan beginnen. Het is voorlopig nog ploeteren op deze weg. Maar, ik vind het fijn om te doen. Nieuwe dingen probeer ik uit bij Yvonne Rueijl, in Groenekan. Zij schildert lyrisch abstract. Fantasiemotieven van dieren los in de ruimte gezet. Mooie kleuren.


Boven deze tekst twee details van mijn laatste schilderijen.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten