thuis'3 juli '09


Weer thuis, maar met mijn netvlies nog vol beelden van heuvels en oude stadjes. Mijn smaakpapillen nog met herinnering aan pasta's, sauzen en voortreffelijke wijnen. IJs! Nergens zo lekker als op de hoek van de straat.
Weer hier, meteen de tuin aanpakken. Zo vol als alles is wanneer je bent weg geweest. Op straat voltrok zich een klein drama. Ik hoorde een raar geluid en omkijkend zag ik iets zwarts over de straat kruipen, drie roofzuchtige katten er omheen. Een gevallen vleermuis? Ik dacht aan de "zwarte engel"van Ramses Shaffy. Maar het was een vogel die ik voor de katten weggriste. Een jonge zwaluw, het hartje klopte tegen mijn vinger. Zijn kopje hing al. 'Die gaat dood', dacht ik. 'Maar dan niet hier tussen drie katten verscheurd'.
Ik heb hem naar de tuinkas gebracht, bakje water erbij terwijl ik wist dat dat grote onzin was. Kasdeur dicht, want ik heb ook een poes. Vanmorgen lag hij op een ander plekje, dood. Hij is begraven onder de Fuchsia, in de kas. Mooi vogeltje, met een fijn, gebogen snaveltje. Zachte grijswitte veertjes, gestreept, onder zijn kopje.

btemplates

1 reacties:

Gerda Kamp zei

Dag Athy

Nine schreef dat jij ook een weblog hebt, Caroline en ik zijn ook behoorlijk weblog verslaaft inmiddels. Caroline ging meteen zoeken op Internet en vond jouw weblog. Toen jullie genoten van Italie, genoten wij van Culemborg. Als je wilt kun je eens een kijkje nemen op onze webloggen. Ik ben ook een schrijfmiep, als ik eenmaal begin.....bij mij op de site staat een link naar Caroline haar weblog....zij werkt graag met foto's en korte teksten en ik..ach je ziet het vanzelf.

Wie weet tot weblogs. Een heel leuk fenomeen, maar je moet nog wel 'even' zorgen dat er mensen op je logjes reageren hoor!

Dag dag

Een reactie posten