dilemma


De afgelopen week kreeg ik het advies om toch vooral niet te veel te zitten maar in beweging te blijven.

Dat is een makkie, dacht ik, want ik zit toch nooit! Dat valt nogal tegen. Een spannend boek, zitten. Achter mijn p.c., zitten.De krant uitgebreid lezen, ik weet er nog wel een paar.

Er is een groot verschil tussen dingen doen, zonder er bij na te denken of steeds maar denken wat je wel en wat je niet moet doen.
Zit ik alweer met dat boek, achter die pc, boven de krant.....

Nu, na een paar dagen krijg ik de smaak te pakken.
Een hoofdstuk lezen en even het aanrecht leeg ruimen.
De e-mail lezen en beantwoorden, even de was opvouwen en de volgende ophangen. En zo voorts.

Ik ontdek ook een voordeel dat ik niet had voorzien.
Mijn huis begint opgeruimd te raken en de tuin is een paar doorns in het oog, kwijt.
Ik heb eindelijk die giro uitgeschreven en lopend naar de bus gebracht.

Ik moet wel bekennen dat ik heel erg moe word van al dat niet zitten.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten