fundamentalisme


Misschien hoort het niet thuis onder politiek,. In Amerika gaat er echter grote politieke invloed van uit. Ik heb het over het gezinscongres dat in Nederland is gehouden afgelopen weekend. Rouwvoet is niet in den lijve verschenen. Hij had een videoboodschap waarin hij de bezoekers welkom heette.

Amerikanen die de blijde boodschap brengen van het gezinsleven, ik vind het griezelig.

"Het gezin is zo waardevol; homo's en lesbo's zijn niet van waarde voor de maatschappij".
Zo stond het in de Volkskrant.

Hoezo niet waardevol voor de maatschappij?

Mensen die abortus hebben laten plegen krijgen het daar later moeilijk mee. Nog zo'n waarheid als een koe.
Natuurlijk krijgen mensen het daar moeilijk mee. Niet één vrouw zal een abortus ondergaan en daarna vrolijk schoenen gaan kopen. Ik wens alleen iedere vrouw toe dat ze haar leven verder kan ontplooien in bewuste keuzes en de ervaring van haar abortus daarin kan integreren.

Het bewust niet kiezen voor kinderen is egoïstisch!
Ik zie geen verschil in egoïsme wanneer er wel kinderen komen. Beide keuzes komen toch voort uit de behoefte je leven te leiden zoals jij denkt dat het goed is, voor jou?

Onze minister Rouwvoet heeft het gezin hoog zitten. Vooral die gezinnen die goed voor zichzelf kunnen zorgen. Maar gezinnen van vluchtelingen die al jaren onder erbarmelijke omstandigheden gevangen zitten, ik kan het niet anders noemen, die tellen niet mee.

Laat Rouwvoet eens een vuist maken voor die mensen, gezinnen tussen de wal en het schip. In mijn ogen zou hij geloofwaardiger over komen.
Amerikanen die zulke enge uitspraken doen, mogen wat mij betreft als ongewenste vreemdelingen het land worden uitgezet.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten