Italië!


19 januari 2010.


Alviano, wij komen er aan!!!

Nine heeft het gedaan, zij heeft haar huis gekocht, halverwege een helling boven Alviano. Zij moet nu ter plaatste dingen gaan regelen. In Maart, één week, daarna moet ze weer in een opera spelen.
Maar ik ga mee. Iemand moet op haar letten, natuurlijk en ik was er aldoor al bij.
Het is daar al 10 graden celcius warmer dan hier. Dat is nog niet veel, maar in Maart wel!
Dat huis moet afgebroken, het stelt ook niets voor. Zolang er een ruïne op het terrein is, mag er gebouwd worden. Alleen, ze wil dat wel zwart op wit.
Ik vind het een moedig plan en zou er niet aan moeten denken. Maar dat hoeft ook niet.
Wanneer, zoals bij haar door Carel's dood, je hele leven in duigen valt en je hebt dan de moed om de rest ook ondersteboven te gooien, dan heb je ballen. Zoals mijn dochter Rebekka opmerkte.
Ik heb een boek "De ontembare vrouw als archetype in mythen en verhalen". Verhalen, bijeengebracht door Clarissa Pinkola Estès vanover de hele wereld.
Verhalend over vrouwen die, boven de smeulende resten van hun verleden, het leven weer in eigen hand namen. Verhalen over het helende vermogen dat iedere vrouw in zich draagt.
Er komt een huis op een wondermooie plek in Italië; gebouwd op herinneringen van een verstoord verleden.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten