zomerzoentje 3


23.8.2010

"Oma, een etui, dat wilde ik al zo graag. Nu kan ik al mijn pennen meenemen naar school"
Mees glunderde en zijn grote zus deed hem voor hoe hij de nieuwe ergonomische ballpen moet vasthouden als hij gaat leren schrijven.
Ja, hij had ook zijn nintendo bij zich samen met zijn grote knuffel en ondertussen zat zijn vader met een ander electronisch speeltje uit te zoeken hoe hij terug moest rijden van hier naar daar. Op de heenweg was er een omleiding geweest wegens werkzaamheden en het was de eerste keer dat ze met de auto kwamen i.p.v. het openbaar vervoer.
De oprechte blijdschap van Mees was gisteren mijn zomerzoentje. Alsmede het zien van bloemen in mijn Plumbago (mannentrouw). Ik had bedacht dat die zou bloeien wanneer ik op vakantie ben maar ik bof. Het onwaarschijnlijk tere blauw wat aan vlasblauw doet denken wuifde mij tegemoet op de wind. Ik heb er helaas geen foto van want het blauw laat zich door mijn toestel niet op een bevredigende manier vangen.
Ik had de hoop op bloei al opgegeven toen ik zag hoe langzaam de plant groeide.
Ergens in de winter is er iets fout gegaan in mijn kas, komend herfstseizoen moet ik dat beter doen. Het betreft het tijdstip van terugsnoeien en de verwarming die ik toch niet goed onder contrôle heb.
Ofschoon ik niet de slimste ben in het bestuderen van handleidingen zal ik mij er toch opnieuw over buigen. Maar nu nog even niet.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten