Integriteit. 4 oktober '09



Inval bij TomTom. Door verschillende instanties waaronder het Openbaar Ministerie, Autoriteit Financiële Markten en de Financial Intelligence Unit. Deze laatste instantie bewaakt de integriteit van het Nederlandse financiële stelsel. Vandaar dat er geen Nederlandse naam voor deze instelling is?
Integriteit. Van de FIU heb ik nog nooit gehoord.Niet bij de berichten over de bonussen, die niet aangepakt worden.
Niet bij de artikelen over de gouden handdruk die meneer zus en me zo heeft gekregen bij vertrek van een noodlijdend bedrijf. Waarna er zo veel ontslagen volgen.

Integriteit. Ik las een artikel van een Amerikaanse journalist die melding maakt van het feit dat in de politiek laster en achterklap gebruikt worden om die politicus in diskrediet te brengen, waarvan de politieke kleur je niet bevalt.

Wat mij opvalt in de Nederlandse politiek is dat partijbelangen voorrang hebben boven landsbelang. Er kan kennelijk niet samengewerkt worden door partijen van verschillende kleur.
Er moet gescoord worden, dat levert zetels op en zetels is macht.

Het kan zijn dat de mensen achter de politiek wel integer zijn, maar politiek in zichzelf? Ik vind van niet.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten