Jihad Watch

30 juli 2010

Bij de mail die ik gisteren aanhaalde was een link gevoegd naar een filmpje op youtube: Pat Condall on Ground Zero mosque "Is it possible to be astonished..".
Ik raad iedereen aan dit filmpje te beluisteren en er over na te denken.
Afgelopen week las ik in de Volkskrant een artikel over de Irakezen die door Nederlandse soldaten zijn opgeleid tot politieagent. Het gevaarlijkste beroep in Irak, door mannen zonder inkomen en/of aanzien. Niet iedere opgeleide agent werkt voor de overheid. Er zijn ook mannen die gaan werken voor een militie of een stamhoofd, als bewaker of beveiliger.Niet iedereen volgt dus de bedoeling van het uitgezette spoor.
Alle veiligheidsdokumenten gelekt naar Wikileak en verder verspreid,brengen zaken aan het licht waaruit blijkt dat de burger nog steeds regelmatig op het verkeerde been wordt gezet.
Er is geen verschil tussen oost en west, Jan met de pet wordt bedrogen. Ik vind het allemaal erg verwarrend.
De Volkskrant van vanmorgen bracht een artikel van Ton de Kok, spinozist.
Hij stelt: Onze enige filosoof, de tweede genertie allochtoon Spinoza, poneerde destijds zijn meest relevante stelling "Elk wezen gehoorzaamd aan de natuurwetten en streeft dus naar de volharding in zijn bestaan".
In gewoon nederlands: wat moet ik doen om te blijven zitten waar ik zit.
Dat doen de Amerikanen,de Arabieren, dat doet dus iedereen.
De belevingswereld van het westen is een totaal andere dan die van het oosten.Niet echt tot elkaar te brengen.
Eén ding weet ik zeker, oorlog brengt geen vrede, hooguit een bewapende patstelling tot de volgende tijdbom ontploft. Het gaat om de macht,dat is duidelijk.
Ik geloof niet dat het in deze wereld ooit anders zal zijn.
Wat is dan goed beschouwd mijn eigen leven een klein iets. En toch, ik weet dat ik er toe doe voor een aantal mensen. Ik weet dat ik voor sommigen een steen verlegd heb in de rivier. Dat troost.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten