groepsfoto: oma's 'gang '



8 april 2010


Oma's 'gang'.

Het is gelukt, eindelijk.
Gebruik makend van de ontspannen sfeer jegens het fototoestel, kon ik zonder kans op boe-geroep
vragen om een foto met al mijn kleinkinderen.

Nou verstijf ikzelf ter plekke wanneer iemand een camera op mij richt maar door al het gescharrel om mij heen had ik nergens erg in.

Bij mij ploft iedereen altijd neer bij binnenkomst om meteen elkaar verhalen te vertellen, uit te wisselen en vooral te lachen. De twee zussen samen op een bank. De twee zwagers op de andere bank. De twee neefjes gaan in gekkigheid tegen elkaar opbieden en de twee nichtjes, spelen of zitten aan elkaars haar te plukken. Juist, oma gaat iedereen van drinken en wat erbij voorzien. Koffie gezet, thee, limonade, zelfs de hond krijgt wat.
Na een half uurtje geredder, geklets, gelach, komen de hulptroepen in het geweer. Stoelen van zolder gehaald, meegebrachte paasrecepten in de keuken afgemaakt. De ei(j)eren ( wanneer Lieve schrijft, zie je dat ze nadenkt over hoe het moet) gezocht en dan gaat er geschilderd worden. Opperste concentratie en even rust.
Het werd een dag met veel gelach. De foto laat het allemaal zien.



btemplates

0 reacties:

Een reactie posten