moederdagschatten





12.05.2011

Op het kussen naast mij ligt een envelop, met de post gekomen en op de achterkant staat 'openen op zondag'. Ik herkende het handschrift. Er zit een mooie kaart in met de tekst dat ik na alle mond en klauwzeerperikelen iiets extra's verdien en ook dat ik de liefste moeder van de wereld ben.Dan belt de andere dochter op. "Mam, wij gaan vanmiddag naar Harmelen want de honden moeten met elkaar kennis maken. Zullen we jou ophalen, dan gaan we eerst wandelen en daarna een ijsje eten voor moederdag.
"Goed idee", roep ik, blij verrast want sinds jaren doen wij niet aan moederdag op een telefoontje na.
Asterix kwam bij Rebekka, nog voor de kinderen werden geboren.Zij haalde hem uit het asiel.Sara en Ton hebben nu een achtjarig teefje, een bearded colly, sinds een maand, overgenomen van een echtpaar dat scheiden ging en geen plaats meer had voor een hond. De kennismaking verliep vriendelijk en wij gingen wandelen. Mooi weer,een pas aangelegd wandelpark en ik had mijn fototoestel meegenomen.
Dit nu is het soort wandeling dat ik vroeger andere mensen zag maken en waar ik dan jaloers op was.
We liepen met elkaar en in groepjes, de honden renden heen en weer en Kimmy, de bearded colly probeerde met één poot of dat nou gras was, wat hij daar zag. Nee, het was kroos en helaas, zijn reactie kwam te laat. Kopje onder ging het arme dier. De jongens sjorden hem onder luid gelach weer op de wal en als dank schudde de hond al het water op hun benen en broekspijpen.Asterix,weet waar Abraham de mosterd haalt en bij het ijseten ging het dier dan ook tussen mijn benen zitten, kop op mijn knie en de ogen smachtend naar mijn ijsje.
Echt niet, zei ik verontwaardigd. Hoe kan je dat denken As, en ik gaf hem een vette knipoog.Het ijs was heerlijk zacht en de hoorn te hard voor mijn gemangelde bekkie, dus Assie, zoals ik hem noem zuchtte, kwispelde met zijn staart en at uiterst beschaafd, mijn hoorntje op.
"Mam!"riepen de kinderen in koor, "Oma!", riepen de kleintjes en ik zei "Poe, alsof jullie dat nooit doen".
Het was een uiterst bevredigende moederdag.

btemplates

4 reacties:

lebonton zei

dat zijn de mooiste, ongedwongen. wandelen is een prima tijdverdrijf. iedere derde zondag van de maand lopen we met een 6 tot 12 mensen een uur of twee in een steeds ander gebied. morgen weer, alleen voor de voetballiefhebbers moeten we op tijd terug zijn.
goed weekend!

Athy zei

@Ton, mijn weekend zal goed zijn, ik vlieg morgen naar Rome.
Het huis blijft bewoond en op de poes wordt gepast.Fijne wandeling morgen. Groet, Athy.

Anoniem zei

met zomerse taferelen..heerlijk zo met je gezin lijkt me

Athy zei

@zeeschuim.
Ik voelde mij inderdaad de koning(in) te rijk. Groet!

Een reactie posten