geen woorden


10 februari 2010.




Vandaag heb ik geen woorden. Niet om te denken en niet om te schrijven. Maar ik wil zo graag.

Gisteren de bibliotheek in Amsterdam bezocht, die hele grote naast het centraal station. Daar is werkelijk alles. Van bladmuziek tot romans. Via atlassen naar dvd's, klassieke cd's en jazz, soul en volksmuziek. Geschiedenis en wetenschap, ik ben er nog stil van.

Buiten was het stervenskoud en na een opklaring weer grijs met een harde wind die door de nauwe straat gierde. We wilden even naar het muziektheater aan het IJ, maar er is niets in de omgeving dat die wandeling aantrekkelijk maakt.

We wachtten op de klok van vier in het conservatorium om een leerlingen uitvoering mee te maken. Maar ze kwamen niet opdagen. Wel liep ik een vriendin tegen het lijf die daar werkt en zij gaf ons een korte rondleiding naar verschillende oefenruimten en performancezalen.

Het uitje eindigde in het Grand Café met een heerlijk glas martini.
Amsterdam, ik had zo graag van je genoten, je was te koud.
Ik ben (nog steeds) een stadsmens en Amsterdam is de enige stad waar ik altijd heimwee naar heb.Met het treurig stemmend gevoel, dat ik er niet meer moet gaan wonen.

Maar ik ga mij nog eens een hele dag in die bibliotheek amuseren in het krantencafé en de tijdschriftenafdeling. Met een pen en een notitieboek bij één van de vele computers daar.
Je weet maar nooit wat ik zal tegenkomen.
Voor nu, heb ik even geen woorden. Niet om te denken en niet om te schrijven.







btemplates

0 reacties:

Een reactie posten