foto's in de sneeuw




18.12.2010

Decembermaand, maand van feesten, van symboliek.Dit jaar laat ik weer nieuwe doden achter.De herinnering neem ik mee, maar ik ben een stap verder op weg naar... en zij worden nooit ouder in mijn geest.
Nog even en het feest van het terugkerende licht wordt gevierd.Bergen lichtjes heb ik. Op een lage tafel, in een vaas in de vensterbank, op mijn rode aanrecht waar ook alle wenskaarten een plekje hebben.Simpel dit jaar, daar heb ik behoefte aan.
En dan komt de sneeuw en maakt er ineens een lichte wereld van. Zelfs in de nacht is het helder van sneeuw.
Ik las een inspirerende blog van Catharina Anna Maria van Vliet, pakte mijn fototoestel en ben gaan lopen en fotograferen.
In mijn buurt is het lastig om geen auto in je lens te krijgen of een lantaarnpaal en toch....het lukte.
Harde contouren verzachten, een houten schutting, gewoon een lelijk ding, heeft nu iets dromerigs in haar nieuwe voorkomen.Het grauw is verdwenen, wit licht is er voor in de plaats gekomen. Een poes op hoge pootjes en haar staartje in de lucht wil toch naar de overkant. In mijn tuin vliegen vogels af en aan, voor al het voer dat hangt, ligt en verstopt is tussen takken.
Noemde ik vorig jaar de sneeuw een lijkwade over een dode grond, nu ervaar ik het als een feestkleed voor de dagen voor kerst.Het kan verkeren.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten