zwaartekracht





22.12.2010

Een laatste sneeuwfoto, dacht ik, toen ik deze flard sneeuw zag, die alle zwaartekracht tart.Omdat ik ook de verlichting wilde vastleggen en omdat ik nog steeds niet vertrouwd genoeg ben met mijn toestel ben ik mij even te buiten gegaan aan de "sfeerverlichting". Oefening baart kunst, ik blijf optimistisch.
Zo optimistisch dat ik toch ook maar een paar lekkere hapjes heb ingeslagen voor de kerstdagen. Stel je voor dat de ijzel inderdaad gaat vallen en de autowegen en spoorbanen in glijbanen veranderen. Dan zit ik mooi vast in mijn eigen huis. Een lekker hapje biedt dan troost.Nu vind ik mijn huis beslist een aangename plek om te zijn, alleen, het jaarlijks terugkerend familiekerstdiner met familie van heinde en ver is een dierbaar ritueel.
De weergoden beslissen denk ik voor veel mensen.We leven zo verspreid door het hele land, tegenwoordig. Ik houd van een winter die echt winter is, hoe lastig ook.
Straks ga ik op de kidskids passen, ik trek twee uur uit voor een rit van één uur, met openbaar vervoer....

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten