New York

New York ligt al weer twee maanden in mijn verleden en toch....Toch komt er regelmatig, zomaar, een beeld op mijn netvlies van die immense wolkenkrabbers,  of de East River en de groene lanen van Brooklyn. Gewoon, wanneer ik in huis iets aan het doen ben, of  aan het fietsen; het doet er niet toe maar een beeld van New York komt in gedachten.
Het wordt toch echt tijd dat ik weer mijn lijntje van alledag onder mijn pen schuif.
Dan, ter afsluiting, nog een paar foto's van New York plaatsen? Iemand zei na het bekijken: Dat zijn wel erg veel gebouwen. Met andere woorden, weinig mensen. Dat klopt wel. Ik voel altijd schroom om mensen die bezig zijn met hun eigen zaken, te fotograferen. Ik heb dat vanzelfsprekende gemak niet. Ik zie wel veel onderling gebeuren maar kijk eerder weg dan dat ik er eens goed voor ga zitten.
Tenzij ik zo maar in één oogopslag contact krijg, dan gebaar ik wel eens met mijn fototoestel: mag ik? Op zo'n moment voel ik mij meer deelnemer dan toeschouwer.
In New York was ik toch vooral de kijker. De beelden van al die wolkenkrabbers, ik kon er niet genoeg van krijgen. In die paar gesprekken die er waren liet ik mijn fototoestel ongemoeid. Mijn archief laten nu vooral die foto's zien, die ik niet gemaakt heb.


Het nieuwe World Ttrade Centre van ver zichtbaar. 



                  Manhattan mid town vanaf de overkant van de
                  East River.  
 Het oude leunend tegen het nieuwe.
Het begin van Chinatown, op de achtergrond de Manhattan gevangenis. Zo vanuit hun cel kunnen gevangenen kijken naar het leven van alle dag waar zij geen deel van uitmaken.





San Remo twin towers, genomen vanaf het dakterras van The Metropolitan Museum of Art

btemplates

2 reacties:

Book Time zei

It's a great place. I've been there about 12-15 times, approximately once every five years on average since I was 10 and my parents took me (to see the 'new' United Nations building). Now we go for the theatre (there's nothing to see in Toronto). Last trip was August, saw Kinky Boots. Amazing. Also went to Staten Island for the first time (wanted to say I'd been to all the Boroughs). So much to see in NYC.

Athy zei

It is a great place indeed, no matter what I'm doing, all of a sudden, I'm walking there again.

Een reactie posten