onkruid?


25 juni 2010


Zolang als ik mijn tuin heb, liet ik alles wat tussen de tegels opkwam, groeien. Steen is maar steen en voor de kracht van kiem heb ik veel ontzag.

Er is iets veranderd. De terrasoverkapping wordt dit weekend gesloten en nu vind ik dat voor deze 'tuinkamer' mijn terras netjes moet worden. Opruimen is niet altijd slecht. Opgeruimd geeft ook wel eens rust aan de ogen. Ik heb daar behoefte aan.
Met een haak heb ik alle naden tussen de stenen schoongemaakt. Onvoorstelbaar wat er allemaal tussen kan groeien en bloeien. Vlasleeuwebek,Rozemarijn,Klavertje vier, wilde Geranium,Zevenblad natuurlijk en zelfs kleine blaadjes van een Helleborus. Lelietje van Dalen, wat jammer dat ik die niet met wortel en al tussen de stenen kon wegtrekken.
Nog nooit heb ik mijn terras zo schoon gehad en nog nooit heb ik zoveel met water gespeeld om ook alle opgehoopte aarde weg te krijgen. En ja, schoon op mijn manier, geeft rust. Als maandag de overkapping een feit is, dan gaat het opbouwen beginnen. Planten in potten die niet meer verzuipen in stortbuien, maar die ik iedere avond water moet geven. Eén hoek wordt werkhoek met oppottafel, de rest wordt zitplek waar ook mijn verzameling stenen en mineralen kan worden neergezet.
Ik kan niet wachten, mijn tuinkamer is bijna klaar.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten