KE NAKO


13 juli 2010

Ke nako staat er boven een klein artikel van Willem Vissers, vandaag in de volkskrant. "Het is tijd". In dit geval tijd voor afscheid van Zuid Afrika en de WK.
Afscheid nemen doet altijd pijn,is de volgende kop en dat bracht ineens een soort herfstgevoel bij mij binnen.
Want, afscheid nemen doet inderdaad altijd pijn. Afscheid nemen van mensen, die vinden dat ze een andere kant op moeten gaan. Afscheid nemen van mensen die niet meer leven kunnen. Het begrip 'nooit meer', dat zò bij afscheid hoort, heeft maar een dun korstje op mijn wond.
Afscheid van een vakantieland is een zacht melancholieke pijn, je kunt immers altijd terug.
Maar het besef, met het daar aan vastzittende gevoel, dat een periode definitief voorbij is, geeft een pijn waarvan ik mij ineens realiseer dat het al geruime tijd door mijn leven sijpelt.
Het zal mijn leeftijd wel zijn.Afscheid nemen van weer een fase. Het hoogtepunt van mijn leven definitief voorbij.
Verwacht van mij nu geen kommer en kwel.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten