chocoladeplant en de lijntjes waarlangs mijn....



05.06.2011
....dagelijkse leven zwerft.
Hij bloeit, mijn cosmos atrosanquineus en is natuurlijk weer moeilijk op de foto te krijgen.Ik mis nog steeds mijn spiegelreflex, al ben ik heus wel blij met mijn digitaaltje.
Een tijd geleden kreeg ik veel reacties op mijn verhaal over de chocoladeplant.Daar heb ik veel plezier in gehad en besloot toen, een foto te maken zodra ik een bloem zou zien.Bij deze dus.
Zomertijd, er bloeit wat bloeien moet en sommige planten zijn alweer uitgebloeid.
Deze tijd is niet de tijd van opperste concentratie. In mijn hoofd waait het net zo stevig als door de bomen.Ik begin iets en maak het niet af want iets anders dient zich aan.
Was in het machien wacht gelaten totdat ik het ga ophangen; net heb ik een boekenkast op schaal getekend en los gesneden, zodat ik met de verschillende delen kan gaan schuiven.Volgende week wordt mijn benedenhuis geschilderd en dan komt er eindelijk een fatsoenlijke boekenkast, hoop ik.Eigenlijk wil ik ook nog wat zevenblad verwijderen want ik ben mijn bodembedekkende geranium kwijt en ik weet dat er beeldschone blauwpaarse bloempjes aan zitten.
Tussen de punt achter de laatste zin en het begin van deze, zit een uitstapje.
Vanaf het speellandje achter mijn huis riep iemand mijn naam.Opkijkend zag ik mijn buurjongetje van vier, met een heuse fietshelm op en een echt jongensfietsje onder zijn billen. Hij straalde van oor tot oor.Het was de roep van 'Athy, kom je buitenspelen'en natuurlijk liep ik naar buiten, want er moest iets bewonderd worden en dat gaat niet alleen met zwaaien vanachter een raam.
Gevolgd door een kop koffie met koek bij zijn pappa en mamma.Daar volgt dan weer uit, dat, wanneer ik naar Harmelen ga fietsen om vier uur en het regent stevig, mijn buurvrouw mij wel even met de auto wil brengen.
Zou ik kunnen tekenen, dan zou ik nu een zelfportret maken met allemaal scheerlijnen, komend uit mijn hoofd, vastgezet op de grond, waarlangs allemaal gedachtetjes wapperen, plannetjes,voornemens.... in vrolijke kleuren weliswaar. Maar een bont gewoel waar ik eigenlijk ook wel moe van word.
Eén voornemen heb ik nu afgemaakt, deze tekst. Nu ga ik schuiven met de boekenkastdelen en dat is twee. Een uurtje in de tuin vlooien en dat is drie. In de namiddag naar Harmelen, daar doorstoeien met de kast,vragen opwerpen en eten en weer naar huis fietsen.Dan heb ik toch mijn lijstje afgewerkt.
Zomertijd,lichttijd, uitvliegen en weer terug komen.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten