afscheid, 28 september







Afscheid van de zomerzon, dat het herfstkleed al beroert. September,maand van herinneringen.
De goede mensen die ik gekend heb en niet meer van deze wereld zijn, zijn bijna allemaal in de zomer en september geboren.
Met de geboorte van mijn eerste kleinkind kwam er weer blijdschap en verwachting . Een juni-roosje.
Met het wegsterven van de lange lichte zomeravonden komt de melancholie, de weemoed
voor al wat niet meer is. Voor even, want de herfst is ook een tijd van kracht, van besef hoe sterk de levensdrift is.
Symbool, de lange herfstdraden die over de tuin heen geslagen worden en het lage zonlicht vangen.
De plannen die gemaakt worden voor herfst- en wintertijd geven nieuw elan aan wat komen gaat. Weer vrienden ontmoeten nu iedereen weer terug is op honk. Voor elkaar koken en samen eten.
De buitenactiviteiten maken plaats voor binnenplezier.
Ik noemde het al eerder, de stapels boeken die wachten. Het schrijfplezier waar ik mij makkelijker aan overgeef dan in de zomer.Kortom, het nieuwe seizoen heeft handvatten genoeg om er iets van te maken.

btemplates

1 reacties:

Caroline zei

Wat een weemoedig berichtje. Ik ben gek op de wisselingen in de natuur. Het is spannend, allemaal weer andere dingen te beleven. Maarja ik heb dan ook nog niet die dingen gehad die jij allemaal hebt meegemaakt. Dan krijgt het geheel toch weer een ander lading. Maar zoals ik lees vind je toch altijd weer de goede weg :-))
groetjesssss, Caroline

Een reactie posten