bewust




Vanmorgen bij het koffie zetten ,werd ik mij zo bewust hoe uitgerust ik ben opgestaan.
Dat is wel eens anders geweest.
In de wetenschapskatern van de Volkskrant las ik ooit dat een depressie die langer duurt dan zes weken, als het ware daarvan een afdruk geeft in de hersenen.
Ik dacht dat dat met chronische moeheid ook wel zo zou zijn. Daar moest ik toch echt niet aan denken. Stel je voor, de rest van mijn leven!
Gelukkig kon er aan mij gesleuteld worden. Maar de argwaan steekt nog steeds zijn kop op bij iedere moeheid na gedane arbeid.
Dat was vanmorgen dus een goed begin van de nieuwe week.
Een goed begin van een nieuw seizoen.
Morgen is er weer Open Podium in de bibliotheek van Nieuwegein. Daar lees ik voor uit eigen werk. Een fragment uit één van mijn langere verhalen.
Zondag beginnen we weer met de Maarssense vrouwenschrijfgroep. Niet als zodanig opgezet, maar er kwam geen man op af. Waarom eigenlijk niet? Nu laten wij het graag zoals het is.
Tijd ook weer om boeken te lezen. Er ligt een stapel op mij te wachten.
Bovenop ligt De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Safón. Ooit in begonnen maar op het verkeerde moment. Dat moet dus over. Daaronder ligt van de zelfde schrijver Het spel van de engel.
Dan volgt van Charles Lewinsky Het lot van de familie Meijer.
Maar ! Eerst van Stieg Larsson het derde deel van de Millennium Trilogie, Gerechtigheid.
Bloedstollend en adem benemend. Daarin kan ik maar een half uur lezen, dan moet ik het weg leggen. Om het een uur later weer op te pakken.
Zoals ik al schreef, het nieuwe seizoen begint goed.

btemplates

2 reacties:

Anoniem zei

haaaaaaaaai,

Mag ik de schaduw van de wind van je lenen als je het uit hebt? moet een geweldig boek zijn en ik ben boekloos. Met een glimlach en lach zitten lezen. Luchtig, grappig, leuk.

doeg,

Rebekka

Anoniem zei

Hey Athy,

Eindelijk eens de tijd genomen je blog thuis te lezen.... en dus wel tijd voor een reactie! Wat een ontspannenheid spreekt eruit, heerlijk. Veel plezier met je boeken (ik wou dat ik er de rust weer voor zou hebben) en veel succes/plezier morgen bij het Open Podium!

Kus,

Juut

Een reactie posten