de juiste tijd


14.9.2010

Ze lopen met snelle pasjes, hun snavels diep in zee. Ze trappelen met hun poten en nemen zo krabbetjes en garnaaltjes mee. Ze moeten wel fourageren, want er komt een lange reis. Ze houden niet van kou, ze houden niet van ijs.
Ze weten niet van morgen, of gisteren of vandaag. Ze weten alleen maar dat ze moeten trekken. Hoe ze dat weten is mijn vraag.
Ze oefenen het vliegen, stijgen op en komen weer terug. Dan gaat er een andere groep vogels de lucht in en landen weer vlug.
Dit is niet door ons gemaakt, er komt geen mens aan te pas. Ik sta er bij en kijk er naar en ruik en hoor en zie. Hoe ze elkaar begroeten, hoe ze soms ruzie zoeken en dan is er weer rust.Nog een paar weken, dan stijgen ze op en landen op andere kust.
Ik kan er van genieten, maar voel ook iets van melancholie. De kracht van kiem gaat ondergronds, ik weet het,maar het is iets dat ik niet zie.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten