de zomer voorbij



24.9.2010

Dat is het natuurlijk allang, de zomer voorbij.
Gisteravond kwam er een onweersbui aandrijven. Het was niet koud onder mijn overkapping en ik zag langzaam maar zeker de lichte lucht verdwijnen in een donkergrijze.
Weerlicht was zichtbaar maar ver weg,donder was hoorbaar, als ik er mijn best voor deed. Langzaam maar zeker schoof het al dichterbij.
Met de verlichting uit kon ik het heel goed zien gebeuren. En daar kwam de regen, als een stortbui. Bliksem en donder werden feller en de kat, tot dan toe onder mijn stoel, schoot naar binnen. Grandioos om zo eerste rang te zitten.
Met spijt voor mijn nog bloeiende fluweelroos en de verkleurende bollen van de hortensia.Die houden niet van stortbuien.
Morgen, dacht ik toen ik de tuindeur sloot, morgen ga ik twee varens planten en een witte chinese anemoon, met nog voldoende knoppen om tot november te bloeien.
Maar eerst liep ik, natuurlijk, met mijn gezicht weer vol in een giga spinnenweb.
Het is herfst.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten