terug


16.9.2010

Het is duidelijk dat ik weer terug ben van mijn vakantie op Ameland.
Het naar huis gaan was niet het probleem. Dat ik daarvoor van het eiland afmoest, dat viel mij zwaar. Want wie wil er nu niet zijn op zo'n eiland, waar niemand je voor de voeten loopt. Zelfs niet wanneer een bootlading touristen is afgemeerd.Wat is er heerlijker dan zo de ruimte te hebben en zo dicht bij het wonder van de natuur te zijn.
Eenmaal thuis is er het feest van de herkenning. Vooral voor de poes, die eerst niets van mij wil weten en met haar rug demonstratief naar mij toe ging zitten. Na lang vleien van mijn kant kwam ze mauwend naar me toe en nu nog, loopt ze als een hondje achter mij aan, trap op trap af.
Met een koffer vol uitgewaaide en schoon geregende gedachten ben ik teruggekomen om te ontdekken dat oude patronen klaar staan om het roer over te nemen.
Gelukkig heb ik nog veel beelden van hoge luchten op mijn netvlies,voel ik nog hoe het is om tegen windkracht 5 een duintop op de fietsen.Ik heb genoeg ruimte in mij om een frisse start te maken.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten