jarig


In geen jaren ben ik zo uitbundig jarig geweest. Uitbundig in de betekenis van feestelijk.
De avond er voor heb ik de post en een pakje naast mijn hoofdkussen gelegd,zo kreeg ik al een feestelijk begin in de morgen. Het ontbijt wilde ik in de voortuin, daar waar ik onzichtbaar ben en lekker in de frisse lucht.De warmte was de achtertuin niet uit geweest. Onzichtbare handen hadden ballonnen opgehangen. Dankjewel buren!
's Avonds heerlijk gegeten aan de Oude Gracht met de twee meiden, die zondagmiddag met man en kinderen het feest kwamen voortzetten. 's Avonds wat vrienden en goede gesprekken. Eén verjaardagscadeau kwam maandag in de vorm van een dagje sauna. Een geweldig idee en ik heb genoten. Wel vijf soorten sauna's van binnen gezien, stoomkamer, infrarood en verschillende soorten zwemwater. IJskoud, lauw, warm.

Twee jaar terug feliciteerde iemand mij met de woorden "als je nog wat leuks wilt ondernemen moet je dat nu gaan doen.Het wordt er niet gemakkelijker op, wel moeilijker". Ik weet echt niet meer wie dit heeft gezegd. De bodem was kennelijk rijp, het heeft mij twee jaar een dip gebracht. Ouder worden en fysieke problemen vindt niemand leuk.Het is al moeilijk genoeg zonder zo'n opmerking. Dit jaar kwam ik uit die dip, dank zij een paar ballonnen, dank zij spontane vrienden, dank zij de ontspanning van de sauna.

De foto bij dit stukje tekst is genomen op de markt van Alviano, waar ik een "niemandalletje" pas, dat ik kreeg voor mijn verjaardag, dankjewel Nine. Op de feestavond heb ik de complimentjes met plezier ontvangen.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten