komkommertijd




Zomertijd, komkommertijd. Als het warm is, ook in mijn hoofd. Mijn computerkamer ligt op het zuiden, de zon schijnt heerlijk door de wering al zit ik in de schaduw. Ik wil zon en licht niet helemaal buiten sluiten

Komkommertijd. Ik probeer al langer voor mijzelf uit te vogelen waarom ik tegenwoordig niet graag de krant lees. Zelfs een kwaliteitskrant als de Volkskrant ontloopt niet meer het sbs6 gehalte in de berichtgeving, naar mijn idee. Uitvergroten, bang maken, dat is de tendens van tegenwoordig. Mijn ogen glijden langs de koppen en een enkel artikel lees ik uit.

Ik ben er niet blij mee. Vroeger las ik altijd de krant onder het motto 'je moet je vijand kennen'. Die was er in de vorm van de koude oorlog, Vietnamoorlog, kruisraketten, om er een paar te noemen. In mijn beleving toen, met gedegen achtergrondinformatie. Zowel op het politieke als het sociale vlak. Ik mis dat, terwijl ik niet wil uitsluiten dat het ook een leeftijdskwestie is. In dat geval moet ik ernstig te rade gaan bij mijzelf. Maar een kop in kapitalen 'smetvrees patiënten blijven thuis voor Mexicaanse griep' heeft voor mij geen nieuwswaarde. Smetvrees patiënten blijven gewoon zo veel mogelijk thuis. Dat is hun probleem. Maar het moet over de Mexicaanse griep gaan. Wat ik zeg, komkommertijd.

Kan ik van deze tekst misschien ook wel zeggen. Maar, een mij zeer onbekend persoon heeft gezegd, dat je voor een blog dagelijks moet schrijven. Dat houdt het interessant voor de bloglezers volgens hem en het schijnt dat ik wel gelezen wordt al heb ik er niet zo'n zicht op.

Komkommertijd, ik speel met stekjes van een kerrieplantje in de hoop dat ik daar een paar gezonde plantjes aan overhoud. Ze zijn zo mooi en een geur!! Kerrie, heerlijk!
Ik speel met de uitgebloeide zonnenbloemen en voel mij prima. In de komkommertijd, dat wel.

btemplates

1 reacties:

Gerda praatgraag zei

Ja ja die komkommertijd. Ik heb de krant ook in
no-time uit en heb de hoop dat het na de komkommertijd weer wat verbeterd. Elke dag een stukje schrijven gaat met niet lukken hoor. Qua tijd en zin zou dat een probleem zijn, maar ik weet ook niet of ik elke dag voldoende gespreksstof zou hebben. Mijn log en die van Caroline worden ook veel gelezen, maar wij krijgen ook maar van enkele mensen een reactie

Ach, we zijn van de straat. Groetjes Caroline en Gerda

Groetjes

Een reactie posten