Tobias




Tobias, mijn 'lekker ding'! Zes jaar oud en de oudste van mijn jongste.


Eén dag per week heb ik op hem gepast. Als een warm worstebroodje werd hij bij mij binnen geschoven 's morgens om kwart voor acht. Een klein ingebakerd pakketje.
Zijn moeder had hem de dag na zijn geboorte ingepakt en op het grote bed gelegd, met de katten en de hond er in een kring om heen. Zo werd hij onderdeel van de roedel.

Altijd vrolijk, tranen van korte duur. Zelfs in zijn gipsbroek, die hij een half jaar moest dragen op het moment dat hij had moeten kunnen kruipen, bleef hij een zonnig joch."Mocht die broek een half uur uit, dan lag hij te trappelen en met z'n armpjes te zwaaien dat het een lieve lust was.

Een stuiterballetje, door zijn enthousiasme over alles.
Met drie jaar tegen zijn andere oma zeggend:"Oma, die rok is mooi, maar dat vest moet er niet op".
Toen hij mij voor het eerst zonder spijkerbroek zag, was het "Hé oma, je hebt een rokje aan!
Op een dag had hij ontdekt dat ik boven wasco had en een grote rol behang. Er moest vanaf dat moment getekend worden.
"Grote maan"zei hij en bleef cirkelen met een blauwe wasco in zijn hand. "Grote maan".
Het oppassen is voorbij. Ik heb een schat aan herinneringen.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten