eerste regels


23.10.2010

Wanneer het geluid van de motor wegsterft neemt de stilte het weer over.Stil geluid, bestaat dat?
Sonja knijpt haar ogen dicht en keert haar gezicht even naar een waterig zonnetje dat moeite doet door de wolken te breken.
Hij was vroeg, deze keer. Wakker gebeld uit een diepe slaap had ze 'ja' gebromd en haar ogen weer dicht gedaan.Om vijf minuten later haar bed uit te springen, de douche aan te zetten en haar vuurrode lingeriesetje uit de kast te halen.
Begerige handen die, zodra hij de drempel over is, de hele wereld doen vervagen totdat er niets meer is dan alleen dit moment.

Tot zover het begin van een nieuw verhaal.
De verhaallijn waar ik mee bezig ben, de aardigheden en eigenaardigheden van mensen uit te pluizen tot een leesbare tekst, vind ik moeilijk.
Erotiek is dat een emotie, een gevoel, een drift?
Van Dale geeft aan: het geheel van verschijnselen en gevoelens van de zinnelijke liefde.
Ik zou zeggen: een spel waar je van moet genieten in alle vrijheid en grote schaamteloosheid,indien beiden daartoe in staat zijn.
Zinnelijk, zegt van Dale: de zinnen bevredigend; geneigd tot zingenot = wellustig, sensueel.
Wat ik moeilijk vind is zo te schrijven dat het nergens plat wordt, vulgair, maar wel aantrekkelijk om te lezen.Gaat het alleen over erotiek of is er meer?
Ik wil in ieder geval niet de menselijke maat uit het oog verliezen.
Wat is de kern van het verhaal, is de vraag die mijn docente 'korte verhalen' mij op een kleefbericht op de printer liet zetten.
De kern van dit verhaal is aanwezig- en afwezig zijn en de lijn daartussen.
Ik ga het wel schrijven.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten